Podle studie americké rešeršní a marketingové organizace BBDO je cílená reklama horkovzdušným balónem s náležitou mediální podporou na druhém místě úspěšnosti při srovnání nákladů cena/výkon oproti jiným druhům reklamního působení. Úspěšnější je jen opakovaná reklamní akce v televizi. V České republice, kde každý let balónu vyvolává velký zájem veřejnosti, má tento druh reklamy podobný efekt.
Nejčastějším využitím reklamní plochy na obalu balónu jsou lety a stání u příležitosti veletrhů, výstav, společenských akcí a sportovních utkání. Firemní balón lze také využít pro lety s obchodními partnery a zpestřit tak obchodní jednání, pro vyhlídkové lety se zaměstnanci a tím je odměnit či motivovat, při otevírání nových provozoven a dalších firemních akcích. Nezanedbatelnou částí propagace může být prezentace firmy na balónových soutěžích v České republice i v zahraničí.
Jeden z největších uživatelů balónové reklamy, firma FESTO , ve svých marketingových materiálech uvádí: "Zábava je faktor, který se nezapisuje do žádné rozvahy a přesto zůstává jedním z nejdůležitějších aspektů motivace komerčního života".